Η φωτογράφιση μυστηρίων και ο ρόλος του επαγγελματία

Σε μια σύντομη αναφορά στο έργο ενός επαγγελματία φωτογράφου, θα ασχοληθώ με το θέμα της φωτογράφισης στα μυστήρια, συγκεκριμένα στο γάμο και τη βάπτιση, αναλύοντας εν συντομία τόσο τις συνθήκες όσο και τη «δυσκολία» που αντιμετωπίζει ο επαγγελματίας κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης.

Η φωτογράφηση των μυστηρίων, αποτελεί ίσως το πιο δύσκολο, υπεύθυνο και ευαίσθητο κομμάτι της δουλειάς ενός επαγγελματία φωτογράφου. Τόσο για τους μελλόνυμφους όσο και για τη βάπτιση, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εργασίες και απαιτεί εξαιρετικό χειρισμό από τον επαγγελματία, λόγω ακριβώς αυτής της σπουδαιότητάς τους.

Για τη σωστή επιλογή του επαγγελματία, οι ενδιαφερόμενοι το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγχουν είναι το portfolio (δηλαδή τη «συλλογή») του φωτογράφου που θέλουν να επιλέξουν. Έτσι μπορούν να καταλάβουν απο την αρχή το στυλ και τον τρόπο που ο συγκεκριμένος επαγγελματίας φωτογραφίζει, πριν καταλήξουν στην επιλογή τους.

Από τα πιο σημαντικά σημεία σε μια φωτογράφιση, είναι η άριστη γνώση του φωτός και η αισθητική του φωτογράφου, δλδ. η προσωπική του άποψη.

Είναι πολύ σημαντικό να γίνεται σωστός χειρισμός του φωτός από τον επαγγελματία. Σε πολλές περιπτώσεις, η χρήση φωτιστικών είναι δύσκολη έως αδύνατη, για να μην πω απαγορευμένη, μιας και στις περισσότερες εκκλησίες του Νομού μας – αν και αντιεπαγγελματικό – απαγορεύεται. Εκεί, χρησιμοποιείται το φλας πάνω στη μηχανή επιλεκτικά και με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αλλοιώνει το τελικό αποτέλεσμα και να μην «ισοπεδώνει» ούτε τα πρόσωπα ούτε και γενικά το τελικό αποτέλεσμα. Έχουμε υπ’ όψιν μας την αρχή που διέπει την τέχνη της φωτογραφίας, ότι δηλαδή, το φως «συνυπάρχει» με τη σκιά και ότι χωρίς τη σκιά το αποτέλεσμα (η φωτογραφία μας δηλαδή), δεν έχει «βάθος». Όμως όπου η χρήση φωτιστικών επιτρέπεται, ο «καλός χειριστής» φωτογράφος, πρέπει να γνωρίζει τη θέση και την ένταση του φωτός που «πέφτει» στα πρόσωπα και σε όλο το χώρο και πάλι κρατώντας τις ισορροπίες «φωτός – σκιάς». Είναι σημαντικό, ο φωτογράφος να έχει γνώση πάνω στο θέμα του φωτισμού, επειδή είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθεί «στο χαρτί» αυτό που αντιλαμβάνεται το μάτι και δίχως να γνωρίζει κανείς τι να κάνει, είναι σχεδόν αδύνατο να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στους εξωτερικούς χώρους και ιδιαίτερα στη φωτογράφιση της «επόμενης μέρας» όπως λέγεται, είναι σημαντικό κατ’ αρχήν να υπάρξει η «χημεία» μεταξύ των φωτογραφιζόμενων και του επαγγελματία. Σε αυτό, πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η διάθεση των φωτογραφιζομένων και βέβαια η φαντασία και η επινοητικότητα του επαγγελματία. Σε αυτήν την φωτογράφιση, ο επαγγελματίας προσπαθεί να «στήσει» κάποιες σκηνές οι οποίες θα δείχνουν μεν φυσικές και απλές, θα παρουσιάζουν όμως μια εντελώς ξεχωριστή εικόνα από τη συνηθισμένη εικόνα της εκκλησίας την ώρα του μυστηρίου. Οι εικόνες αυτές σκοπό έχουν να αναδείξουν μέσω της φωτογραφίας, το επιπλέον εκείνο στοιχείο που πέρα από το μυστήριο, ουσιστικά συμπληρώνει την όλη εικόνα του γεγονότος, προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο και διευρύνοντας την ποικιλία των παρουσιαζομένων φωτογραφιών, το οποίο είναι η ψυχική διάθεση και τα συναισθήματα που γεννά το γεγονός στους φωτογραφιζόμενους.

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο που αφορά στην τελική επιλογή ενός επαγγελματία φωτογράφου είναι, ο επαγγελματίας αυτός να είναι μέλος του Συλλόγου Επαγγελματιών Φωτογράφων Ηλείας «Φωτακτίς». Αυτό κυρίως για τρεις λόγους:

Πρώτον: επειδή με την επιλογή αυτή, ο πελάτης διασφαλίζει εγγυημένη απόδοση στη σχέση «ποιότητα-τιμή» στις υπηρεσίες που του παρέχονται τόσο λόγω του υψηλότερου ποιοτικά επιπέδου των μελών του, όσο και της δυνατότητας παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών,

δεύτερον,ο επαγγελματίας – μέλος του Συλλόγου τηρεί το Καταστατικό του Συλλόγου και τον Κώδικα Δεοντολογίας που του υπαγορεύει την σωστή του συμπεριφορά και τον καθιστά υπεύθυνο και με σεβασμό απέναντι στον πελάτη του,

και τρίτον, με την επιλογή αυτή ενδυναμώνεται η παρουσία του Συλλόγου ο οποίος ενσαρκώνει το πνεύμα της συναδελφικότητας και τον βοηθά στο δύσκολο έργο του που είναι η πρόοδος και η εξέλιξή των μελών του μέσα από την συνεχή και ενδελεχή βελτίωση και ενημέρωσή τους, η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, η προάσπιση των οικονομικών τους συμφερόντων με δεδομένο την παρούσα οικονομική κρίση και την ανήλεη οικονομική πολιτική που τους ασκείται, αλλά παράλληλα  και η ανάδειξη εν γένει της αισθητικής της φωτογραφίας, προκειμένου να την αναδείξει όπως είναι: ως τέχνη.

© Δημήτρης Παπαϊωάννου, Πρόεδρος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s